پیشنهاد فیلم توت‌ فرنگی‌های وحشی Wild Strawberries 1957 اثر اینگمار برگمان

 

مرگ در بی‌زمان و مکان چهره نمایان می‌کند و بی‌پرده رودررو می‌شود تا با گام‌های تیزتر، پا در سفری نهد که پایانش دور از انتظار نیست و این روایتی است که اینگمار برگمان از ترس از مرگ در فیلم «توت فرنگی‌های وحشی» به تصویر کشیده است؛ اثری دیگر از کارگردان شهیر سوئدی که در حکم اثری درخشان در ابعاد گوناگون، همچنان محل توجه است.

در طرح روایتی بیست و چهار ساعته فیلم، اشخاصی از پنج نسل ظاهر می‌شوند، تا برگمان تصویری جامع و کامل از رابطه‌های انسانی را ارائه دهد. سفر پروفسور بورگ مهربان به سیری درونی برای شناخت و مرور آن‌چه در گذشته انجام داده است، تبدیل می‌شود. رویاروئی بورگ با مرگ، تحولی در شخصیت او پدید می‌آورد که هراس از ترس را جایگزین رویای زندگی می‌کند. دقیقاً به همین دلیل فیلم با کابوس او آغاز می‌شود و با میل او بر خواب و رویابینی پایان می‌یابد. شوستروم بزرگ در واپسین حضور سینمایی‌اش، تصویری حیرت‌انگیز از «هراس از مرگ» را ارائه می‌دهد.

اگر علاقه مند به سینمای کلاسیک هستید این فیلم رو از دست ندید.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 175بار
  • انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1398برچسب:, - 1:32
پیشنهاد فیلم

 

پیشنهاد یه فیلم عالی  Mr. Nobody 2009

فیلنامه منحصربفرد و جذاب با بازی عالی جرد لتو

 

با هر سلیقه ایی که هستید پای این فیلم بنشینید! از اون فیلم هایی که تا لحظه خر آدمو میخکوب کنه ...

فیلم در اینده ای نه چندان دور شروع میشه.جایی که بشر،بهمرگ و کهولت سن غلبه کرده."نمو" پیر مرد 118 ساله اخرین بازمانده از نسل فانی هستش که اخرین روزای عمرش رو در بیمارستان سپری میکنه و تصمیم میگیره داستان زندگیشو برای یک روزنامه نگار تعریف کنه فیلم "اقای هیچکس" فیلم جاه طلبی هستش که میخواد از همه چیز حرف بزنه.کلی گویی و حجم مطالب به قدریست که "درخت زندگی" مالیک در برابرش یه فیلم ساده و جمع و جوره

خیلی از نظریه های علمی معروف مثل نظریه جهان های موازی،اثر پروانه ای،انتروپی(بی نظمی)،غیر خطی بودن زمان و ...تو روایت فیلم مورد اشاره قرار میگیرن و در واقع تاثیرشونو رو داستان میزارن.اما احتمالا تم اصلی فیلم،انتخاب باشه.اینکه جقدر یه انتخاب میتونه مسیر زندگی رو عوض کنه
فیلم ارجاع مستقیم و روشنی هم به "شانس کور" کیشلوفسکی کرده.نقطه عطف هردو فیلم و در واقع لحظه انتخاب شخصیت های اصلی در یک ایستگاه قطار رخ میده.لحظه ای که نمو باید بین پدر و مادرش یکی را انتخاب کند،با اون موسیقی زیبا،از لحظات زیبا و فراموش نشدنی سینماست
البته نوعی پارادوکس که شاید هم عمدی بوده تو جهان بینی فیلم به چشم میاد.از طرفی به ما گفته میشه انتخاب ما،سرنوشت ماست.از طرف دیگه تو سکانس "ابپز شدن تخم مرغ،تغییر دما و بارش بارون" شاهد نوعی جبر گرایی رو داستان هستیم

اما بلند پروازی های "ون دورمل" به همینجا ختم نمیشه.سکانس اخر که نمو به خبرنگار میگه "تو وجود نداری،تو فقط تصورات یه بچه نه ساله هستی"،این فرضیه به وجود میاد ایا تصاویری که دیدیم حقیقی بودند،اتفاقاتی که طول روز شاهدشونیم تا چد واقعی و تا چه حد ساخته ی ذهن ما هستند؟ موضوعی که نولان در فیلم "تلقین" هم به ان پرداخته بود
در هرصورت تماشای "اقای هیجکس" میتونه تجربه متفاوتی باشه

 لینک دانلود 

 Download BluRay 720p

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1060بار
  • انتشار : شنبه 24 تير 1396 - 10:39

  

شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند یا به آن اعتقاد چندانی داشته باشد، اما واقعیت این است که فیلم دیدن هم قواعد و قوانین خاص خودش را دارد...
شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند یا به آن اعتقاد چندانی داشته باشد، اما واقعیت این است که فیلم دیدن هم قواعد و قوانین خاص خودش را دارد. قواعد و قوانینی که شاید با رعایت نکردن آن‌ها چیز خاصی از دست ندهید ولی با رعایت کردن شان لذت کاری که می‌کنید چند برابر می‌شود. البته این قوانین بیشتر به درد کسانی می‌خورد که فیلم دیدن بخشی از زندگی آن‌هاست و یکی از سرگرمی‌هایی است که هم به آن علاقه دارند و هم پیگیر آن هستند. تعداد مخاطبینی که چندان کم هم نیستند. خب در ایران فیلم‌های خارجی امکان اکران عمومی ندارند یا حداقل تا امروز به شکل رسمی نداشته اند پس فیلم خارجی دیدن در ایران محدود می‌شود به دانلود کردن فیلم یا خریدن دی.وی.دی و دیدن آن در خانه. ایرانی‌های زیادی هستند که دیدن فیلم خارجی با زبان اصلی را دوست دارند. آن‌ها که باید دی.وی.دی را در دستگاه پخش بگذارند، جلوی تلویزیون خود در خانه بنشینند و فیلمی را تماشا کنند. این گزارش بیشتر به درد آن‌ها می‌خورد. سعی کردیم به‌خصوص با توجه به این كه فقط دو هفته به نوروز مانده، سراغ یادآوری نکاتی برویم که با رعایت کردن آن‌ها لذت فیلم دیدن چند برابر می‌شود.
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2123بار
  • انتشار : شنبه 21 فروردين 1395 - 11:23
لیست کامل برندگان اسکار 2016

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ساعاتی پیش هشتاد و هشتمین مراسم جوایز اسکار هم به پایان رسید. همانطور که گزارش داده‌ایم، فیلم‌های «بازگشته» (The Revenant)، «افشاگر» (Spotlight) و «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road)، مهم‌ترین جوایز اسکار امسال را درو کرده‌اند.

دو فیلم بازگشته و مد مکس: جاده‌ی خشم موفق به دریافت شش و سه جایزه‌ی اسکار شده‌اند.
منتقدین و اعضای اسکار، بهترین‌های سینما در سال 2015 را طی مراسمی معرفی کردند؛ مراسمی که در آن فیلم‌های «مد مکس»، «بازگشته» و «افشاگر» توانستند به ترتیب شش، سهو دو جایزه کسب کنند. دو فیلم بازگشته و مد مکس به ترتیب نامزد دریافت 12 و 10 جایزه‌ی اسکار شده بودند.

«آلخاندرو اینیاریتو» توانست امسال موفقیت‌های سال قبل خود را دوباره تکرار کند. اینیاریتو که سال گذشته موفق شده بود جایزه‌ی «بهترین کارگردان» را برای فیلم «بردمن» (Birdman) کسب کند، امسال هم برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی برای فیلم بازگشته شد. فیلم اینیاریتو دو جایزه‌ی «بهترین بازیگر نقش اول مرد» و «بهترین فیلم‌برداری» را هم کسب کرده است.

همانطور که انتظار داشتیم، مد مکس: جاده‌ی خشم هم در بیشتر بخش‌های فنی و کم و بیش در چند بخش هنری موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شده است. مد مکس در شش بخش «بهترین تدوین»، «بهترین طراحی لباس»، «بهترین گریم»، «بهترین طراحی صحنه»، «بهترین تدوین صدا» و «بهترین صداگذاری» جایزه‌ی اسکار را کسب کرده است. تصور می‌کردیم مد مکس جوایز بهترین کارگردان و بهترین فیلم‌برداری را هم از آن خود کند، اما اعضای اسکار این جوایز را برای فیلم «بازگشته» مناسب‌تر دانسته‌اند.

دیروز و در وب‌سایت دیجی‌کالامگ، نظرسنجی کوچکی درباره‌ی پیش‌بینی کاربران از بهترین فیلم انجام دادیم که می‌توانید آن را در صفحه‌اش ببینید.

می‌توانید در ادامه، لیست کامل برندگان هشتاد و هشتمین مراسم جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما را ببینید.

برندگان با رنگ قرمز و فونت بولد مشخص شده‌اند.

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2003بار
  • انتشار : دو شنبه 10 اسفند 1394 - 15:42

 

خلاصه داستان : داستان در مورد پسربچه ای 5 ساله و با روحیه بنام “جک” می باشد که مادر دلسوزش از او مراقبت می کند. مثل تمام مادرهای مهربان دیگر، مادر جک هم خودش را وقف جک می کند تا او خوشحال و در امان باشد. اما زندگی آنها معمولی نیست، آنها درون مکانی محبوس شده اند که آن را “اتاق” می نامند. تا اینکه سرانجام حس کنجکاوی جک، مادر را مجبور می کند که ریسک کند از آنجا فرار کنند و دنیای بیرون را ببینند…

نقد فیلم و لینک ادامه مطلب

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1841بار
  • انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 - 16:33

 

              


از اونجایی که هر فیلمی در یک یا چند ژانر قرار میگیره بد نیست بدونیم:

گونه، یا ژانر (به فرانسوی: ‎genre‏)‏ به معیارها ی مختلفی که به دسته بندی انواع هنر می پردازند، اطلاق می شود. این دسته بندی برای فیلم ها براساس شباهت های روایتی که فیلم بر آنها بنا شده، صورت می پذیرد. بیشتر نظریات در باب ژانر فیلمها از نقد ژانر ادبی وام گرفته اند. گونه های اصلی عبارتند از داستانی، مستند، انیمیشن و ترکیبی. اما زیر گونه های مختلفی نیز وجود دارد.

غالب فیلم ها دارای ژانر اصیلی نیستند زیرا بیشتر آنها مخلوطی از ژانر عاشقانه با ژانرهای دیگرند. اساسا برخی افراد ژانر را قبول نداشته و آن را توهم منتقدین می دانند که هیچ کجا اثری ندارد.



ژانر یک فیلم می تواند به چند روش تعیین شود:

1. شیوة ایدهآلیستی: قضاوت با استانداردهای از پیش تعیین شده.

2. شیوة تجربی: مقایسة فیلم با فیلمهایی که در حال حاضر به طور قطعی به ژانری اختصاص داده شدهاند.

3. شیوة قرارداد اجتماعی: بررسی براساس توافقات موجود درون اجتماعی

                                                                       
بر اساس مجموع تقسیم بندی های رایج:

1. حادثه ای (Action): به جنگ، خشونت و هرج و مرج پرداخته میشود.

                                                    

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 583بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 3:10

انواع نماهای سینمایی به شرح تصویر

 

در این ویدئو به انواع نماهای سینمایی پرداخته می شود. همانطور که می دانید در سینما برای مشخص کردن خواسته ی نهایی کارگردان ، نماهای مختلفی وجود دارند ؛ به گونه ای که هر نما از سوژه دارای نام خاص خود می باشد. شاید این ویدئو علمی ترین و درست ترین روش معرفی انواع نماها نباشد ، اما ویدئویی خوب و مناسب جهت آشنایی با انواع نماها ، کادربندی و انواع لنز ها است.

در این ویدئو شما با انواع نماها از دور به نزدیک آشنا شده ، با انواع زاویه های فیلمبرداری آشنا شده ، با انواع لنزها برای داشتن نماهای مختلف آشنا شده و سپس با جلوه ی هر کدام از لنزها در نماهای مختلف آشنا می شوید. این ویدئو می تواند یک ویدئو خوب جهت آشنایی شما با این موارد باشد.

 

اصطلاحات سینمایی استفاده شده در این ویدئو :

Full Shot ، Full Body Shot / فول شات ، فول بادی شات / نمای از سر تا پا

Medium Full Shot / مدیوم فول شات / نما از سر سوژه تا دور کمر

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2016بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:57

 

درس ۱ تولید فیلم : چرا بنویسیم ؟

 

مجموعه تولید فیلم یک مجموعه آموزش سینماست که در ۱۱ بخش ، مباحث عملی و مهم ساخت یک فیلم را می آموزد. این مجموعه شامل ۵۶ درس می باشد که توسط وب سایت سینما آموز تهیه ، ترجمه و پخش می شود. این مجموعه می تواند کلیدی به سوی دنیای فیلمسازی مستقل و آماتور باشد.

خلاصه این قسمت : در این قسمت که مقدمه ای بر قسمت های بعد خواهد بود ، Adam Everett Miller به شما درباره نوشتن خواهد گفت و این که به صورت کلی اصلا چرا ما می نویسیم ؟

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1501بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:46
حرف الف)
 
آپاراتچی ( Projectionist )
فردی که مسئول راه اندازی دستگاه نمایش برای نمایش فیلم است. او همچنین باید تجهیزات دیگر مربوط به نمایش فیلم مانند صدا و نور را نیز به راه اندازد و تنظیم کند. 
 
آروماراما ( Aromarama )
فرایندی که طی آن ، هم زمان با پخش فیلم در سالن سینما ، بویی متناسب با تصویر در سالن پخش می شود.
 
از پیش دیدن صحنه ( Animatics )
صحنه هایی که با تکنیک های نقاسی متحرک یا ویدئو ساخته می شوند ، تا دست اندرکاران تولید فیلم بتوانند نحوه عملکرد صحنه واقعی را که بعدتر خلق خواهند کرد ببینند. این روش به ویژه برای پیش بینی صحنه هایی که از جلوه های ویژه در آنها استفاده خواهد شد کاربرد دارد. 
 
استدیکم ( Steadicam )
نام تجاری وسیله ای که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و به فیلم بردار اجازه می دهد تا در نماهایی که با دوربین روی دست کار می کند ، دوربین را در وضعیتی نسبتا ثابت نگه دارد. استدیکم ، پایه ای است که به کمربند متصل می شود و روی سینه و پشت فیلم بردار قرار می گیرد و به فیلم بردار اجازه می دهد تا با سهولت به کار خود بپردازد.
 
استروبوسکوپ ( Stroboscope )
وسیله ای که در سال 1833 در وین اختراع شد و توهم حرکت را با صفحه مدوری که درون آن ، مجموعه ای از طرح ها قرار داشت ایجاد می کرد. برای استفاده از این وسیله ، تماشاگر صفحه را به دوران در می آورد و از خلال شکافی در این صفحه به تصویر بازتابیده طرح ها در یک آینه نگاه می کرد.
 
اسلاید ( Diapositive )
صفحه شیشه ای که بر بخشی از آن تصویری نقش بسته و دوربین از قسمت شفاف آن ، صحنه ای را فیلم برداری می کند و از ترکیب آن صحنه و تصویر روی شیشه ، تصویری ترکیبی به دست می آید. معمولا از این تمهید برای افزودن تصویر ابر یا جلوه های مشابه به تصویر اصلی استفاده می کنند.
 
دسته بندی : فیلم ، ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2051بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:36

آکتور: هنرپیشه، بازیگر


آمفی‌تئاتر: محل نشستن تماشاچیان در ردیف‌های نیم‌دایره


آرتیست: هنرمند (معمولاً دارندهٔ نقش اول)


استودیو: محل تهیه فیلم


پروژکتور: نورافکن فیلم


پیس: نمایشنامه


پلان: صحنه‌ای از فیلم


پرسوناژ: بازیگران تئاتر یا سینما


تراژدی: غم‌انگیز


تروکاژ: حقه‌های سینمایی


دکور: عوامل تزیینی مانند نقاشی، وسیله، اثاث


درام: غم‌انگیز


رل: نقش


سانسور: حذف کردن قسمتی از فیلم یا نمایش


سوژه: موضوع فیلم یا داستان

رخدمت بیان موضوع است وتاثیرگذاری بیشتراست.

دسته بندی : فیلم ، ، ،
  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 2449بار
  • انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 - 2:27

 

http://bl.booloor.com/music/bikalam/amelie/La-Valse/La_Valse_Damellie_Akkordion_Version.jpg

فیلم های اندکی در زندگی هستند که دوست داریم کاش اطراف ما هم شبیه فضای آن فیلم بود. قطعا فیلم Amelie یا زندگی شگفت انگیز امیلی پولن یکی از آن ها است. شاید اگر فیلم را با کامپیوتر دیده بودم از هر سکانس از هر قاب، از هر شخصیت، بارها و بارها عکس میگرفتم. قبلا یک فیلم دیگر در زندگی شخصی من شبیه به این فیلم در ذهنم چنین قوی حک شده است.

داستان : اِمیلی دختر معصومی ست که جدا از پدرش زندگی میکند، این دختر رویاپرداز که گارسونی میکند روزی اتفاقی آلبوم عکسی پیدا می کند که از تکه های پاره شده عکس های گرفته شده حاضری ساخته شده است و متعلق به….

 

 

  • نویسنده : علی نظری
  • بازدید : 1572بار
  • انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 - 21:14